Eerder dit jaar spraken we uitgebreid met Nick de Haas over alle nieuwe ontwikkelingen binnen ClearVox. Zoals de vernieuwde app en de verdere uitbouw van ClearVox Nexxt. De afgelopen periode hebben Nick en zijn ontwikkelteam niet stil gezeten, tijd voor een update.
Nick: “Begin dit jaar is de ClearVox Nexxt App gelanceerd. De afgelopen tijd is een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Zo is de contactpersonen synchronisatie verbeterd en hebben we automatische 4G/5G-WiFi schakeling ingebouwd. Ook hebben de functie Routerschakelingen toegevoegd, waarmee je vanuit de app de telefooncentrale kunt aansturen. Zo kun je de bedrijfsrouteringen schakelen, bijvoorbeeld als het bedrijf ad-hoc anders bereikbaar moet zijn of klanten een ander bandje moeten horen. Dat kan ook als je onderweg bent. Andere toevoegingen aan de App zijn statistieken en een duidelijke online status. Daarnaast is de bereikbaarheid significant verbeterd. “Daar hebben we heel hard aan gewerkt”, stelt Nick.
We gaan voor de tien
Maar stilstaan doet ClearVox zeker niet. Andere toevoegingen staan voor 2023 op stapel, zoals wachtrijen. Straks kun je via de app gemakkelijk in- en uit loggen binnen de wachtrij, waar je ook bent. Daarnaast heb je diverse wachtrij inzichten om nog efficiënter te kunnen werken. “Met wat we bereikt hebben maken we klanten heel blij. We kunnen zeggen dat onze app klaar is om te doen wat ervan verwacht wordt. Kortom, we zijn heel tevreden, maar we geven ons nooit een tien. We moeten klaar staan voor verbeteringen. En daar werken we voortdurend aan. Op de achtergrond zijn we druk bezig met extra integraties zoals web-chat en Bots integraties die klanten op veel fronten kunnen helpen. Verder betrekken we de partners bij de verdere ontwikkeling van de app, dat vinden we erg belangrijk. Zij hebben veel meer gevoel bij de eindklant, wat missen zij nog om met ons naar de tien te gaan? Hun beste ideeën gaan we ook daadwerkelijk ontwikkelen, we doen het immers ook samen.
Klantrelatie voor de lange termijn
Cruciaal is ook de uitbreiding van de APImarketplace om meer slimme integraties te realiseren, benadrukt Nick. Niet onbelangrijk, want ClearVox besteedt veel aandacht aan het aanbieden van goede API koppelingen in de eigen portal. “Het goed inhaken op API’s scheelt ons én de partner tijd en capaciteit. En we liften mee op een goed bestaand product van een ander. Maar we moeten wel zorgen dat het allemaal klopt met elkaar. Dus echt alles op één plek beheren. En, hoe intelligenter de oplossingen van de integratiepartners zijn, des te mooier de oplossingen we kunnen bieden.”
Nick tot slot: “De fundering is goed. Ons platform is nóg stabieler geworden. De ontwikkelingen gaan niet altijd zo snel als we willen, maar daardoor hebben we wel meer tevreden partners. We moeten immers zorgen dat partners en hun klanten het gevoel hebben dat we goed bezig zijn voor de lange termijn. We zien dat ClearVox zo makkelijk voor ze is, dat eindklanten veel ook zelf kunnen doen. Dat zorgt ervoor dat eindklanten het leuk vinden om met ClearVox te werken en ook ambassadeurs worden. Als ik kijk wat wij doen met 8 developers, kan ik alleen maar trots zijn. En met 75.000 gebruikers kun je wel zeggen dat we goede stappen zetten. Ik kijk ook altijd naar hoeveel klanten afhaken. Dat komt nauwelijks voor. En dat geeft me een goed gevoel. Dat we bouwen aan iets waar mensen blij mee zijn en dat ze daardoor ook echt voor de lange termijn bij ons blijven.”
Klik hier om TBM #6 2022 te lezen.