Een vernieuwde app, een nieuwe website en development uitbreiding in Porto om de ontwikkelcapaciteit te vergroten. Achter de schermen heeft ClearVox het laatste jaar hard gewerkt aan het verbeteren van het fundament onder de succesvolle telefooncentrale, die met name door X2com wordt geleverd aan een uitgebreid netwerk van partners in zowel IT- als Telecom. Nick de Haas vertelt over de veranderingen én de visie richting de toekomst.
De nieuwe website is overzichtelijk en heel interactief, vertelt Nick. “Onze partners kunnen hier nu heel snel informatie vinden. Zo hoeven ze er niet meer naar te vragen, maar kunnen ze hier terecht voor heel veel antwoorden.”
Klaar voor hybride werken
“De nieuwe app is voor ons ook heel belangrijk, gaat Nick verder. “Tijdens de pandemie zijn mensen thuis gaan werken, vaak ook op een andere verbinding als daarvoor. Thuiswerken is meestal op een consumentenverbinding, mensen lopen bellend naar buiten en schakelen van wifi naar 4G of andersom. De nieuwe app is er dan ook op gebaseerd dat je overal bereikbaar bent, waar je ook bent. Dat houdt in dat wij meebewegen met de flexibiliteit van de gebruiker anno 2022. Het design is vernieuwd en nog meer gebruiksvriendelijk, intuïtiever en er is een indicator die meldt als je verbinding slecht wordt, om maar wat te noemen.”
Doen waar je goed in bent en koppelen met anderen die hun discipline goed voor elkaar hebben, is het motto van ClearVox en dus van Nick: “Wij maken een communicatieplatform en werken samen met partijen die hún onderdeel goed op orde hebben. Dat betekent samenwerken met MS Teams, met Messagebird, WhatsApp en al die partijen moeten bij ons uit kunnen komen. Zo lever je je klanten een optimale dienst.”
Primaire proces
“Zo willen we ervoor zorgen dat je, van Facebook tot LinkedIn, van Teams tot Wechat, allemaal als wachtrij voor de supportafdeling uit kunt laten komen. Op die manier werken we langzaam toe naar een ClearVox Nexxt smarthub. We moeten ons niet vastpinnen aan het stuk vaste telefonie, waar we natuurlijk heel goed in zijn, maar we moeten daarnaast zorgen dat we met alles kunnen communiceren en zo onderdeel zijn van de primaire processen van de klant. Dat is de uitdaging voor de komende tijd. We gaan dan ook meer kijken naar partners die in staat zijn om een koppeling met een API te maken. Dan ga je ook richting ICT, software developers.”
Toekomst
“De basis is op orde, stelt Nick tot slot. “Die hebben we helemaal ingericht vanuit onze eigen visie. Vergeet niet, we zijn al vanaf 2013 bezig met het ClearVox platform en vanaf 2016 met ClearVox Nexxt. Als je ziet waar we vandaan komen en nu staan, mag ik even apetrots zijn. Maar we moeten door ontwikkelen. Daar hebben we mensen voor nodig, en die hebben we nu gevonden in Porto. Daar zijn nog goede mensen te krijgen en op afstand werken gaat prima.”
“Wij moeten er ook in de toekomst voor zorgen dat alles klopt en dat partners op ons kunnen bouwen. Dat we tools aanreiken zodat partners hun klanten zelf kunnen helpen. We hebben de fundering op orde, nu gaan we voor de toekomst aan de slag.”
Klik hier om TBM #1 2022 te lezen.